Tuesday 24 November 2015

Filled Under:

MasyaAllah !!! Inilah Yang Jadi Kepada PELAJAR Yang Menghantar Gambar TANPA Seurat BENANG Kepada Gurunya.. Memang MEMALUKAN!!


SUDAH jadi lumrah buat mereka yang memilih kerjaya guru untuk berhadapan dengan pelajar yang nakal serta susah dilentur. Tambahan pula dengan adanya cadangan untuk menghalang hukuman rotan dilaksanakan, lagi bertambah peninglah kan???

#$%Namun, atas dasar tanggungjawab dan peranan sebagai ‘ibu bapa kedua’, para guru tetap meneruskan tugas mereka dengan penuh dedikasi....

Namun, ada ‘peel’ segelintir pelajar b0leh membuatkan guru tepuk dahi dan tak senang duduk.
Cuba bayangkan kalau anda seorang guru dan mendapat kiriman gambar b0gel daripada seorang pelajar perempuan, apakah reaksi anda???

Ya, situasi tersebut merupakan realiti zaman kini. Melalui satu ‘screen-captured‘ yang tersebar di laman s0sial, se0rang guru didedahkan telah menerima kiriman foto bogel pelajarnya sendiri!
Buat hal betul....

Melalui foto yang tersebar pelajar terbabit dapat dilihat menegur gurunya di aplikasi mesej WeChat sebelum bertindak menghantar ‘selfie‘ bog3lnya dengan selamba, siap bertanya “ok tak!!”

Tak tahu lah nak klasifikasikan gambar bog3l tersebut sebagai ‘rezeki’ ataupun ‘cari penyakit’ namun ia jelas bukanlah satu momen yang mudah untuk ditangani guru terbabit...

Yelah.. silap haribulan, guru terbabit pula dituduh mencabul dan melakukan gangguan seksual terhadap pelajar sendiri kan???

Apa pun ini adalah penggera untuk pihak atau kementerian terlibat melakukan sesuatu untuk bantu menangani masalah moral yang semakin kronik dalam kalangan pelajar dan golongan muda hari ini.
Harap-harap juga, ada pihak buka mata dan menilai kembali hala tuju hukuman kepada pelajar serta sistem pendidikan negara..

Murid sekarang bukan macam murid dulu dah…




0 comments:

Post a Comment